Α π ο τ ε λ έ σ μ α τ α
Λάβαμε τα αποτελέσματα της
Αξιολόγησης Σωματικής Διάπλασης, Διατροφικών Συνηθειών και Σωματικής
Δραστηριότητας, που έγινε την προηγούμενη
χρονιά, από το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, σε συνεργασία με το
Υφυπουργείο Αθλητισμού.
Στην
έρευνα αυτή (υπεύθυνη η νοσηλεύτρια Α. Καπέρδα), έλαβανμέρος οι
μαθητές των Γ΄και Ε΄τάξεων, του σχολείου μας (15), στους οποίους
δόθηκαν ατομικές απαντήσεις-αξιολογήσεις, συστάσεις για βελτίωση
όπου χρειαζόταν και ένας Πρακτικός Οδηγός Διατροφής και Σωματικής
Δραστηριότητας.
Ως
προς τη Σωματική Διάπλαση: οι 9 από τους μαθητές μας βρέ- θηκαν
εντός των επιθυμητών ορίων, 5 υψηλότερα από το επιθυμητό και 1 μη
αξιολογήσιμο.
Ως
προς τις Διατροφικές Συνήθειες: οι 3 βρέθηκαν ικανοποιητικές, 5
σχετικά ικανοποιητικές και 7 μη ικανοποιητικές.
Ως
προς τις Σωματικές Δραστηριότητες: οι 14 βρέθηκαν μέτριες και 1
ικανοποιητική.
Χρήσιμα για όλους είναι τα παρακάτω:
(από τον
Πρακτικό Οδηγό Διατροφής και Σωματικής Δραστηριότητας)
Το
ποσοστό λίπους του παιδιού πρέπει να είναι κάτω από 20%.
Όταν είναι
μεγαλύτερο μιλάμε για υπέρβαρα και παχύσαρκα παιδιά, τα οποία πρέπει
να χάνουν μέχρι μισό κιλό το μήνα, με αύξηση του παιχνιδιού και
βελτίωση των διατροφικών τους συνηθειών.
Σε
όλα αυτά οι γονείς πρέπει να δίνουν πρώτοι το παράδειγμα.
Σωστό πρωϊνό:
με γαλακτοκομικά,
δημητριακά-ψωμί (κατά προτίμηση ολικής)
και φρούτα.
Δεκατιανό στο
σχολείο από το σπίτι,
σάντουϊτς ή τοστ, φρούτο ή ξηρούς καρπούς.
Μεσημεριανό:
ρύζι ή όσπρια ή ζυμαρικά
με λαχανικά, εναλλακτικά με κρέας ή ψάρι
με λαχανικά, ή ομελέτα με λαχανικά και τυρί.
Απογευματινό:
η ώρα του <γλυκού>, που
δεν είναι μόνο σοκολάτες, κρουασάν ή παγωτά, αλλά και κομπόστες,
φρουτοσαλάτες, ζελέ με φρούτα, κρέμες, ρυζόγαλο, γιαούρτι με μέλι,
γλυκά του κουταλιού.
Βραδινό:
πιο <ελαφρύ> και εύπεπτο
από το μεσημεριανό, τουλάχιστονμία ώρα πριν τον ύπνο, με
γαλακτοκομικά, ή κρέας (σε χαμηλά λιπαρά)
ψωμί και δημητριακά (ολικής), φρούτα και λαχανικά.
Κάθε
γεύμα χρειάζεται ηρεμία, όχι βιασύνη, όχι τηλεόραση.
Ιδανικό
συμπλήρωμα της σωστής διατροφής είναι η σωματική δραστη-ριότητα:
μπάλα, ποδήλατο, κούνια, σχοινάκι, περπάτημα, μπάνιο στη θάλασσα.
Για το σχολείο
Η Διευθύντρια
Δρ. Ι. Τσαγκαράκη
|