Σχετικά με τη μουσική
Η μουσική
αγωγή στο ειδικό σχολείο προσφέρει στα παιδιά σημαντικές
ικανοποιήσεις, συχνά σημαντικότερες από αυτές που προέρχονται από
τις σχολικές γνώσεις, μια που αυτές είναι έτσι κι αλλιώς
περιορισμένες.
Η διεθνής
βιβλιογραφία της ειδικής αγωγής και της μουσικής αγωγής στο ειδικό
σχολείο βαίνουν παράλληλα και ακροβατούν ανάμεσα στην εκπαίδευση και
τη θεραπεία.
Η μουσική αγωγή
στο ειδικό σχολείο είναι ένα ειδικό πρόγραμμα, προσαρμοσμένο στις
δυνατότητες – ιδιαιτερότητες των μαθητών με ειδικές ανάγκες, με
καθαρά μουσικούς σκοπούς (ψυχαγωγία, μουσικές γνώσεις).
Χρησιμοποιεί
τεχνικές, όπως το τραγούδι, την ακρόαση μουσικής, τον αυτοσχεδιασμό
κλπ.,
Εμπλουτίζει
τις προακαδημαϊκές και
ακαδημαϊκές γνώσεις και δεξιότητές τους στο σχολείο και κατ’
επέκταση στην οικογένεια, στην κοινότητα, στην κοινωνία και
Πετυχαίνει
θεραπευτικά αποτελέσματα,
όπως είναι:
η χαρά από τη
βίωση της μαγείας, της σαγήνης που ασκεί η μουσική,
η αξιοποίηση των
νοητικών λειτουργιών, με την άσκηση της μνήμης και των άλλων
νοητικών δεξιοτήτων,
η διευκόλυνση
της προσαρμογής και της κατανόησης,
η ευχαρίστηση
από την επανάληψη,
η άσκηση της
λεκτικής και μη λεκτικής επικοινωνίας,
η βελτίωση της
κίνησης και η μείωση του άγχους,
η ανατροφοδότηση
που δημιουργείται από την επικοινωνία και ανταλλα-γή των
συναισθημάτων,
η άσκηση της
δημιουργικότητας και της ελεύθερης έκφρασης,
η
ανεξαρτητοποίηση και η ικανοποίηση από τη βίωση της επιτυχίας,
η
αυτοπεποίθηση, η θετική αυτοεικόνα, η αυτοεκτίμηση
(από την
εισήγηση της Ι.Χ. Τσαγκαράκη στην επιστημονική ημερίδα <Μουσική και
Ειδική Αγωγή> 3 Μαρτίου 2007).
|